Consiliereimobiliara.ro utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Ce înseamnă a fi agent imobiliar?

*Intenția acestui articol este de a răspunde unor întrebări formulate, mai mult sau mai puțin direct, de unii clienți și de a risipi o parte din nedumeririle unor colegi de breaslă.

 

In primul rând, imobiliarele nu sunt o știință a rachetelor.

Imobiliarele sunt o afacere unde poți începe de la zero și nu există limite pentru productivitatea ta

Nu ai nevoie de un pedigree, de bani, de o rețea sau de o educație sofisticată.

Nu trebuie nici măcar să cunoști zona geografică.

Tot ce trebuie să faci este să te arăți și să-ți faci treaba.

Vei întâmpina dezamăgiri. Vei experimenta frustrare.

Lucrurile nu vor merge niciodată atât de repede sau de ușor pe cât ți-ai dori.

Vor fi înfrângeri și respingeri percepute dramatic și foarte personal, chiar dacă nu sunt niciodată personale și sunt întotdeauna temporare.

Nu există niciodată o lipsă de oportunități, ci doar o lipsă de concentrare și de efort. 

Imobiliarele sunt o afacere bazată pe relații umane

Nu înseamnă să vinzi proprietăți.

Nu înseamnă să închei tranzacții.

Nu înseamnă goana după bani. (deși nu ai crede asta uitându-te la toți agenții care se laudă că au vândut case de milioane de euro și că sunt numărul unu pe piața lor)

Acest zgomot este irelevant.

Afacerea este de a-i ajuta pe oameni să-și găsească locul în lume, să-și găsească casa, căminul, iar acest lucru este sacru.

Nu există altă modalitate de a explica acest lucru.

Sectorul imobiliar este o progresie 

Contacte → conexiuni → relații → lead-uri → întâlniri → negocieri → contracte → vânzări → repetare și recomandare.

La fiecare pas din această progresie, încerci să câștigi din ce în ce mai multă încredere, să te poziționezi ca un consilier de încredere.

Încrederea primează asupra valorii, relația umană este mai presus de tranzacție.

Fiecare afacere este un miracol irepetabil

Ideea că, dacă faci X lucruri, vei obține întotdeauna rezultatul Y, este o afirmație falsă.

Afacerea imobiliară nu este o formulă, nu poți lucra cu tipare.

Nu poți face minuni, nu-i așa?

Fiecare afacere imobiliară este un miracol.

1000 de mici detalii trebuie să se alinieze pentru ca aceasta să se întâmple, iar marea lor majoritate sunt în afara controlului agentului.

999 pot fi perfect aliniate, dar apare 1 în ultimul moment și efortul, uneori de luni de zile, nu mai are nici o valoare.

Agentul poate doar să fie pregătit și să aștepte cu răbdare ca ziua și clienții să fie și ei pregătiți. 

Speranțele și visurile sunt în joc

Treaba agentului imobiliar este de a vinde realitatea unor oameni ale căror speranțe și visuri nu se bazează pe realitate. 

Fiecare vânzător crede că locuința sa valorează mai mult decât face. 

Fiecare cumpărător crede că poate cumpăra casa perfectă pentru jumătate din cât costă în realitate.

Aceste speranțe și visuri se bazează pe emoții, iar emoțiile nu pot fi depășite cu fapte, logică și rațiune.

A-i face să accepte realitatea nu este o sarcină ușoară, realitatea nu se compară cu lumea fantastică a speranțelor și visurilor lor, dar până când nu acceptă să gândească realist, nu pot merge mai departe. 

Toate forțele imaginabile conspiră împotriva agentului

Toată lumea din această afacere încearcă să facă agentul să muncească mai mult pentru mai puțini bani.

Brokerul, clienții, concurența, piața... chiar și propriile temeri și povești interne.

În momentul în care concurezi pentru afaceri, promițând rezultate exagerate și reducând comisionul, ai intrat într-o cursă imposibil de câștigat.

Întotdeauna va fi un alt agent care va promite mai mult și va cere mai puțin.

Soluția? Asumă-ți puterea, cunoaște-ți valoarea și lucrează numai cu persoane care îți vor plăti comisionul integral.

Imobiliarele sunt o luptă pentru consecvență

În această afacere, consecvența este cea pentru care ești plătit cel mai bine.

Nu pentru creativitate, nici pentru inteligență, nici pentru inovație.

Aceste lucruri pot fi importante în alte afaceri, dar, așa cum am spus, domeniul imobiliar nu este o știință a rachetelor.

Este simplu.

Nu neapărat ușor, dar simplu.

Consecvența înseamnă să mergi pe o lățime de un centimetru și o lungime de un kilometru.

Toată lumea vrea să facă opusul, să încerce câte puțin din toate, astfel încât să găsească soluția rapidă și să obțină satisfacția instantanee. 

Domeniul imobiliar este o carieră de lungă durată

Multă lume intră în această afacere cu gândul la următoarele 5 minute, la următoarea afacere, la următorul comision încasat și aceasta este o rețetă sigură pentru dezastru.

Imobiliarele pot și ar trebui să fie o carieră care să dureze ani. 

Vor fi perioade în această afacere în care va părea că toată lumea și totul este împotriva ta. 

Când te afli în aceste momente și simți că ești cu spatele la zid, iar mintea ta încearcă să te convingă că sfârșitul este aproape și că nu mai poți continua... acestea sunt momentele care îți schimbă viața în bine.

Pentru a obține o adevărată putere de rezistență în această afacere, trebuie să iei decizii bazate pe termen lung, nu pe termen scurt.

Ca oameni, avem tendința de a supraestima ceea ce putem face într-un an și de a subestima ceea ce putem realiza într-un deceniu.

Dacă nu înțelegi acest lucru, ajungi în ceea ce eu numesc buclă de osândă: urmărești în mod constant clienți potențiali, îi convingi să te angajeze și îi presezi să încheie afacerea.

Aceasta este o orientare tranzacțională, nu una relațională.

Construirea afacerii corecte necesită timp, la fel ca în agricultură: trebuie să plantezi sămânța și să o îngrijești pentru a obține recolta.

Dacă nu o faci, te vei da cu capul de pereți în fiecare zi.

Nu ajungi nicăieri, doar alergi pe o bandă rulantă.

Calea de a ieși de pe banda de alergare este să construiești o afacere cu repetări și recomandări.

Majoritatea agenților nu învață niciodată acest lucru.

Pur și simplu suferă câțiva ani de luptă istovitoare și fie renunță, fie se resemnează pe termen lung.

Sunt aici pentru a-ți spune că a face bine și a fi bine nu se exclud reciproc în domeniul imobiliar.

De fapt, dacă nu le faci pe amândouă, nu reușești cu adevărat.

Dar nu le poți face pe amândouă până când nu înțelegi realitatea afacerii în care te afli și nu începi să iei decizii în consecință.

 

Pentru mai multe informații, contactează-ne!

 

Biroul nostru este specializat pentru a oferi proprietarilor servicii de asistență imobiliară complete.

 

 

*Suntem de acord cu preluarea oricărui material din site cu condiția să fie precizată sursa.